Sałatka ze szpinakiem i truskawkami

23 Sep 2018 Brak komentarzy Ilona Murawicz Categories SałatkiTags , , , ,

Skuszenie się na szpinak, dla niektórych to nie lada wyzwanie. Już sama myśl o nim wywołuje grymas na twarzy wielu dzieci i osób dorosłych. A przecież szpinak można przyrządzić na różne sposoby: sprawdzi się jako główny składnik sałatek, dodatek do dań na ciepło, zup, kanapek, a nawet deserów. Szpinak można łączyć na przykład z nabiałem, rybą, makaronem, czosnkiem.

Szpinak, zjadany regularnie pomaga częściowo na wiele dolegliwości. A wszystko za sprawą bardzo cennych składników odżywczych, które się w nim znajdują:

  • witamina K (wzmacnia kości i układ trawienny),
  • witamina A (dba o nasz wzrok, kondycję skóry oraz za zdrowy przebieg ciąży),
  • mangan (utrzymuje stawy w dobrym stanie, a więc chroni przed artretyznem),
  • witaminy z grupy B (są niezbędne dla wielu procesów zachodzących w naszym organizmie)
  • kwas foliowy (wpływa na zdrowy przebieg ciąży)
  • magnez (wzmacnia mięśnie, zdrowie psychiczne i fizyczne),
  • witamina C (chroni przed paradontozą, przyśpiesza gojenie się ran, wzmacnia odporność),
  • błonnik (zmniejsza uczucie głodu, reguluje rytm wypróżnień, pomaga utrzymać prawidłową wagę),
  • potas (wzmacnia nasze serce).

Ja jednak dla przełamania smaku proponuję zestaw szpinaku z truskawką z nutą sera koziego!


WARTOŚĆ ODŻYWCZA:

Całość 1 porcja
Wartość odżywcza 1 porcja
Kaloryczność 300kcal
Białko 11g
Tłuszcz 24g
Węglowodany 10g
Błonnik pokarmowy 4g

SKŁADNIKI:

  • 60g szpinaku baby (spora garść)
  • 75g truskawek (1/2 szklanki)
  • 50g sera koziego, półtwardego
  • 16g orzechów włoskich (4 sztuki)
  • 5g oleju lnianego (1 łyżeczka)

PRZEPIS:

Umyty i odwirowany szpinak przełożyć do miski. Rozrzucić na nim truskawki przekrojone na pół. Posypać pokruszonym serem i kawałkami orzechów. Skropić olejem lnianym.

PORADY:

  1. Jeśli nie masz truskawek to możesz sięgnąć po melona, którego smak również jest bardzo delikatny.
  2. Jeśli nie masz sera koziego- kup ser feta lub wędzony twaróg. Są idealne do tego dania.
  3. Olej lniany jest doskonałym źródłem kwasów omega-3, jednak jeśli także go nie masz jeszcze w swoim domu to zastosuj olej rzepakowy.
Drukuj