Omlet z warzywami

08 Oct 2018 4 komentarze Ilona Murawicz Categories KolacjaTags , , ,

Omlet to świetna i szybka propozycja na kolację (i nie tylko) z wykorzystaniem jajek. Sprawdzi się  w wersji wytrawnej, jak i na słodko. Ja jednak zdecydowanie preferuję tę drugą opcję, a najchętniej ze szpinakiem, świeżym brokułem oraz cebulą. Brzmi ostro? A jak! Właśnie te warzywa mają za zadanie ostro rozprawić się z naszymi wolnymi rodnikami.

Szpinak jedzony regularnie pomaga na wiele dolegliwości. Ta często omijana przez dzieci i dorosłych roślina, kryje w sobie bogactwo witaminy K (wzmacnia kości), A (chroni nasz wzrok), witamin z grupy B (są niezbędne dla naszego metabolizmu, układu nerwowego), manganu (utrzymuje w dobrej kondycji nasze stawy), kwasu foliowego (niezbędna dla kobiet w ciąży). Niestety, szpinak to także źródło kwasu szczawiowego, który blokuje przyswajanie innych witamin i składników mineralnych. Jednak, jego krótkie podgotowanie neutralizuje negatywny wpływ tego kwasu.

Pamiętajmy- krótkie!

SKŁADNIKI:

  • 2 jaja
  • 1/3 szklanki mleka sojowego (lub zwykłego)
  • szczypta soli, pieprzu, papryki mielonej, ziół
  • garść szpinaku
  • trochę czerwonej cebuli
  • kilka różyczek surowego/ugotowanego brokułu
  • ulubione kiełki
  • czarnuszka
  • nasiona sezamu

PRZEPIS:

Jajka wbić do miski, dodać mleko i przyprawy. Chwilę roztrzepać rózgą. Rozgrzaną patelnię delikatnie spryskać oliwą i wylać masę jajeczną. Zmniejszyć ogień i przykryć pokrywką. Smażyć na małym ogniu aż do momentu, gdy jaja się zetną z wierzchu (ok 5-7 minut). Przełożyć na talerz. Na połowę omleta rozsypać szpinak, różyczki brokułu, piórka cebuli i kiełki. Całość posypać czarnuszką i sezamem.

Wartość odżywcza1 porcja
Kaloryczność220kcal
Białko18,4g
Tłuszcz14,3g
Węglowodany8g
Błonnik pokarmowy2,6g

* Całość 1 porcja

CZY WIESZ, ŻE:

  1. Kiełki rzodkiewki są najbogatszym źródłem antyoksydantów spośród kiełków.
  2. Kiełki lucerny powinni spożywać weganie, ponieważ zawierają wszystkie niezbędne aminokwasy egzogenne.
  3. Osoby cierpiące na nowotwory powinny sięgać po kiełki brokułu, natomiast kobiety w ciąży i „anemicy”- z zielonej soczewicy. Są bowiem doskonałym źródłem kwasu foliowego.
Drukuj