NISKOKALORYCZNE LODY

19 Aug 2019 Brak komentarzy Ilona Murawicz Categories DeseryTags , , ,

Dzisiaj krótko i na temat- lody!

Kto nie lubi lodów? Chyba większość z nas je lubi. Ale czy można je jeść tak bezkarnie? Nie bardzo, a szkoda!  Takie prawdziwe, „ciężkie” lody zawierają mnóstwo kalorii, cukru i tłuszczu. Pół biedy jeśli są robione z naturalnych składników bez dodatku sztucznych. Te dodatkowe kalorie to można jeszcze wybiegać… A co, jak nam się nie chce ich spalać? Warto sięgnąć po lekkie domowe lody.

Pomysłów na nie jest cała masa. Ja z reguły korzystam z:

  • mleczka kokosowego lub jogurtu naturalnego
  • banana, aby uzyskać słodki, aksamitny smak
  • masła orzechowego (ale nie zawsze)
  • różnych owoców

I tak- lody dziś prezentowane zostały skomponowane na bazie składników:

WERSJA I:

Wartość odżywcza1 porcja (112g)
Kaloryczność88kcal
Białko2,8g
Tłuszcz1g
Węglowodany17g
Błonnik pokarmowy1g

Składniki (na 6 sztuk):

  • 3 banany
  • 300ml jogurtu naturalnego
  • garści pokrojonych owoców

PRZYGOTOWANIE:

Jogurt dokładnie zmiksować z bananami. Wybrane owoce pokroić w drobną kostkę lub oddzielić od szypułek (ja użyłam borówek, czerwonej porzeczki, śliwki węgierki, ananasa).

Do foremek na lody wrzucamy na przemian owoce i smoothie bananowe. Wkładamy patyczek i całość wrzucamy do zamrażalki na kilka godzin. Gotowe!

WERSJA II

Wartość odżywcza1 porcja (330g)
Kaloryczność265kcal
Białko8,8g
Tłuszcz3,5g
Węglowodany52g
Błonnik pokarmowy3,3g

Składniki (na 2 większe porcje)

  • 3 banany
  • 300ml jogurtu naturalnego
  • 4 łyżeczki dżemu wiśniowego niskosłodzonego

Jogurt dokładnie zmiksować z bananami. Przełożyć do plastikowego pojemnika i wrzucić do zamrażalki na 4h. Na dno szklanki wyłożyć po 2 łyżeczki dżemu, a następnie lody. Gotowe!

 

Drukuj