Gofry batatowe bez cukru

27 Feb 2019 Brak komentarzy Ilona Murawicz Categories Ciasta i ciasteczkaTags , , , , , ,

Już od długiego czasu zanosiłam się z kupnem gofrownicy, dzięki której będę mogła urozmaicić przekąski mojemu dziecku. Chciałam również mieć możliwość przygotowania szybkiego zamiennika bezglutenowego pieczywa, które jak wiemy szybko traci na świeżości i chrupkości.

Rok mi zleciał nad tym zastanawianiem się i w końcu się zmobilizowałam i kupiłam.

A więc mam gofrownicę i w głowie wizje warzywnych gofrów lub na bazie kasz. I co? Pierwsze próby wypadły bardzo średnio. Jedne gofry były gumowate, drugie mało smaczne. Zniechęcona wzięłam i zrobiłam najzwyklejsze na świecie- pszenne z cukrem i mlekiem. Wyszły, bo one zawsze wychodzą 🙂 No, ale z cukrem to takich za bardzo nie chciałam serwować małemu dziecku.

Zaczęłam zamieniać składniki na zdrowe w myśl mojej zasady „zamieniaj na lepsze”. Cukier zastąpiłam bananem i batatem, mąkę zwykłą mąką orkiszową drobno i grubo mieloną w proporcji 1:1. Zmiksowałam, zamieszałam i upiekłam. Super! To było to! Z ledwością udało mi się przygotować dla Was zdjęcia gofrów. A o truskawki w lutym to była jedna wielka przepychanka z domownikami, chociaż ich smak jak się domyślacie jeszcze nie jest tym, za którym tęsknimy.

Całość ok 10 niedużych sztuk (nie wypełniałam po brzegi masą mojej gofrownicy).

Wartość odżywcza1porcja (62g)
Kaloryczność100kcal
Białko3,2g
Tłuszcz5,0g
Węglowodany11,4g
Błonnik pokarmowy1,2g

SKŁADNIKI:

  • 1/2 ugotowanego batata
  • 1 zielonkawy banan (ma niższy IG i dobrze odżywia nasze bakterie w jelicie)
  • 1 szklanka mleka sojowego (możecie zamienić na zwykłe 2%)
  • po pół szklanki mąki orkiszowej drobnej i grubo mielonej (łącznie 1 szklanka!)
  • 1 całe jajko
  • 2 łyżki oleju rzepakowego (źródło kwasów omega-3)

PRZYGOTOWANIE:

Co tu dużo mówić- wszystko dokładnie zmiksować (ja lubię szybkie posiłki!). Moja gofrownica ma moc 1300W więc piekłam gofry ok 5 minut.

Smacznego!

 

 

Drukuj